Om onze activiteiten als deurwaarder uit te voeren, verwerken wij persoonsgegevens. Dit doen we vanuit de Gerechtsdeurwaarderswet. In ons Gegevensbeschermingsbeleid staat welke maatregelen wij nemen om de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Denk hierbij aan veilige en geüpdatete software.
Wij werken met persoonsgegevens die wij krijgen van onze opdrachtgevers. Hiervoor vraagt de opdrachtgever toestemming, wij hoeven dat niet te doen. Voor het uitvoeren van ons werk maken we gebruik van openbare bronnen, maar ook bronnen als het Digitaal Beslagregister (DBR) en het Basis Register Personen (BRP).
Alle betrokkenen mogen DigiDeur vragen welke persoonsgegevens wij verwerken. Bij een dergelijke vraag controleren wij altijd eerst de identiteit van de betrokken partij. Alle partijen hebben recht op inzage. Soms kunnen wij echter niet zorgen voor rectificatie of verwijdering van persoonsgegevens. Mocht dit het geval zijn, dan krijgt u van ons te horen waarom dit niet kan.
Wilt u meer weten over DigiDeur en persoonsgegevens? Neem dan contact op met de Functionaris voor de Gegevensbescherming van DigiDeur via FvdG@DigiDeur.nl.
Wij beantwoorden uw vraag binnen een maand. Lukt dit niet, dan krijgt u dat op tijd van ons te horen.
Bent u niet tevreden over de manier waarop wij met uw vragen zijn omgegaan of de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken? Vertel het ons, hopelijk komen we er samen uit. Lukt dat niet, dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.